måndag 15 februari 2010

Jag ska föda om en vecka och han tycker jag är otrevlig för att jag inte vill festa och smaka på hans sprit.

Jag är gravid i 9:e månaden. Ska föda om en vecka, detta är vårt första barn.
Min man bjuder hem vänner över en hel helg att sova här. Han frågade mig vad jag tyckte, jag svarade snällt att jag inte var speciellt sugen eller hade ork men en natt kunde de väl komma?
Han säger inget utan meddelar en vecka senare att de var påväg och ska stanna hela helgen (denna helgen). Hans argument? Vännerna ville stanna en hel helg och han var ju ändå värd det, han ska ju bli pappa snart.

Vi pratar om det och att de ska ut och han lovar att ta det lugnt med alkoholen. Man vet ju aldrig när det kan sätta igång så nära in på... inte så kul att åka till förlossningen själv kanske?!
Han börjar dricka klockan 14 idag.
Han tycker att jag är tråkig som inte vill smaka på hans drink och som vill gå och lägga mig klockan 23. Han fattar inte varför jag inte kan hänga med ut. Tycker att jag är otrevlig mot hans vänner.

Nu ringer hans vänner och meddelar att han är så full att han inte kan gå. Ännu mindre prata. Han hade lämnat utestället.
Jag ringer honom och han svarar. Han vet inte vad han är, han kan inte prata, han ber mig dra åt helvete och att han inte ska komma hem ikväll.


Kan någon förklara för mig vad jag gör för fel? Eller vad det är jag missat att jag borde göra? 

/ Anonym

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar