måndag 22 mars 2010

Våra grannar styr vårt liv , (FL)

Vi har ett problem med våra grannar.
Vi flyttade hit för typ 1 år sen.3 dagar efter vi flyttade in så kom våra grannar(En tjtj och en kille som är jämnåriga med mig och min sambo)
De ringde på och pressenterade sig.Kom in och fika och så dom man gör.
Redan här tyckte vi att dom verkade lite skumma eftersom de stannade iflera timmar TROTS att vi redan hade gäster.
Men tänkte att det kunde vara kul att ha något annat par att umgås med.

Problemet är bara att de nu tycker att vi ska umgås varje dag.
Dom ringer varje dag och föreslår att vi ska "umgås" och dom förväntar sig att vi åtminstone måste höras av varje dag.

Om vi varit iväg så ringer tjejen.Låt oss kalla henne stina.
Då ringer hon för att se vart vi varit eftersom hon ringt oss och vi inte svarat.
Och vi inte berättat att vi ska bort.
Hon ringer ca 2-3 ggr om dagen för att umgås med oss.Oftast vill hon prata med mig eftersom hon vet att jag inte kan säga nej.

Detta har gått så långt att vi får dra ner våra persienner och låtsas att vi inte är hemmaFör de kan inte ta ett nej.
När de ringer på och vi inte vill umgås så stänger vi av tvn och allt som är på och sitter knäpptysta för att de ska tro att vi inte är hemma.
1 minut senare så ringer dom på telefonen ca 20 signaler.Efter det så ringer dom på mobilen.Ibland ringer dom både hem och mobil samtidigt

Dom kan även komma sent på kvällen,.typ vid halv elva och hänger då på ringklockan i flera sekunder. Vi har en son på snart ett år som brukar sova så dags.Men det tar dom ingen hänsyn till.

Dom styr verkligen vårt liv.Har vi inte umgåtts på 2 dagar så ger dom oss dåligt samvete över det.
Så vi får planera vår vardag efter dom.
Tex "att om vi umgås med dom idag så slipper vi kanske i morgon,Men då måste vi träffa dom på onsdag igen och då missar vi efterlyst.Så om jag offrar mitt favoprogram på tidgag så kan vi umgås med dom måndag och tisdag så kanske vi slipper dem på onsdag"

SÅ ser vårt liv ut.Vi letar efter annat boende.men har inte hittat något.Och vi trivs för övrigt bra i området och lägenheten.

Hur säger man ifrån utan att va otrevlig?Denna tjej"Stina" har mer koll på mig än vad min sambo har. Om  jag är iväg och han inte vet vart så "efterlyser hon mig"
Genom att bombadera med sms och telefonsamtal.
Och säger typ att "ville bara veta vart du var för när vi pratade igår så sa du inte att duskulle iväg,"
Hon tycker alltså att jag måste berätta varje gång jag åker hemifrån.

Hon tycker dessutom att hon är bättre på att ta hand om vårt barn än vad min sambo är.När jag låg på sjukhus så sprang hon här hela dagen och undra om han behövde hjälp med att byta blöja,mata barnet mm.(dom har inga egna barn)
Hon tycker att min sambo är barnvakt till vårt barn när inte jag är med.Och frågar om han behöver hjälp att ta på sonen.Min sambo tar såklart väldigt illa upp av detta.

Frågar hon mig vart sonen är om vi möts ute och jag säger att hon är hemma med sin pappa så svarar hon"
Åh vad skönt för dig med lite barnvakt"

Som ni förstår är detta väldigt påfrestande.Jag känner mig så låst.Vill vi ha familjekväll så måste vi alltid hitta på lögner typ som att vi är sjuka eller inte inte hemma . Vi bjuder även bort oss till andra vänner för att slippa vara hemma och tvingas umgås med dom.
Sen får vi flytta våra skor ifrån ytterdörren.ftersom de alltid kollar i brevinkastet om vi inte öppnar dörren!

Jag är så trött på det här.

Hur ber man dom om mer utrymme utan att vara dum?
Kan ju även tillägga att dessa människor är de konstiga vi träffat.Dom har helt egen verklighetsuppfattning och är socialt handikappade. Vi har långa diskutioner om dom när vi träffat dom eftersom vi inte förstår vad de pratar om,vad de menar eller hur de tänker.

Snart ber jag dem dra åt helvete,men vill inte vara elak eftersom dom inte har några andra.Ingen famile eller något.

Oj vilket långt inlägg.men behöver verkligen råd!

Vad ska vi göra!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar